Du er her: Forsiden / Merkebruk

Merkebruk

Mange vinnere ønsker å promotere produkter som har vunnet priser under NM i Kjøttprodukter. Her finner du merkene i trykk-kvalitet. Vi minner om fellesbestemmelsene med tanke på bruk av merkene.
 
De mange vinnerne vil både gjennom pressearbeid og egen bruk av resultatene ha stor glede og markedsføringsverdi av resultatene. Det oppfordres til at deltakerne benytter titler og medaljer i markedsføring og merking av produktene. Positiv markedsføring av egne resultater er ønskelig.

Merkerekke MN i kjøttprodukter 2012

 
Om markedsføringen benyttes i lengre tid (ut over 6 måneder) skal årstall for oppnådd resultat tydelig fremgå (f.eks Norgesmester i pølser 2012, Årets Pinnekjøtt 2011). Markedsføring der konkurrenter eller deres produkter eller resultater blir rakket ned på eller kan oppfattes slik er ikke tillatt. Det er ikke tillatt til spekulativ bruk av resultater (f. eks Norges beste kjøttkake for et produkt som har en gullmedalje og ikke har fått tittelen Årets kjøttkake).

Dersom brudd på disse bestemmelsene avdekkes har arrangøren rett til å kreve at markedsføringen umiddelbart stoppes, inkludert at feilaktige merkede varer tilbakekalles fra handel. Alt ansvar og alle kostnader knyttet til feil bruk av resultatene påfaller bedriften.

Ta kontakt med oss om du er usikker på tittulering og merkebruk.

Kontakt

svein-erik-2014

Svein-Erik Eide

Sjef kommunikasjon og medlemskontakt

Tlf: 905 29 988

Relaterte saker

Utviklet av 07 Web
Bransjeoversikt

Samarbeidspartnere